lördag 27 januari 2018

Vi väntar valpar!

Leia, Se Uch Blue Line Family Cornetto, är parad med Pondus, C.I.B. Nord Ch DKW-16 NordW-16 WW-17 Shyloch Statement.




När jag parade Leia första gången träffade jag Pondus och tyckte att det var en fantastisk hund, inte bara utseendemässigt. Jag har efter detta följt hans och Helge Kvivesens framgångar och hoppats få möjlighet att para Leia med Pondus.

I slutet av sommaren tog jag därför kontakt med Helge och frågade om jag fick använda Pondus om jag skulle para Leia vid hennes nästa löp. Helge gick till min stora glädje med på detta och därefter har vi väntat. Leia började löpa den 14 januari och då gjorde vi oss redo för att köra till Norge.

Efter att ha tagit progesteronprov i tisdags körde vi till Norge i onsdags, allt enligt testet. Vi fick till två bra parningar och nu väntar vi på resultatet. Om allt går som planerat kommer valparna i veckan före påsk.

Pondus och Leia är båda höftledsröntgade med bra resultat (A resp B). Inavelsgraden på den aktuella kullen är 1%.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar